Aby sme pre Vás vytvorili perfektný web, nielen po grafickej stránke, je nutné dodržať jednotlivé, na seba nadväzujúce kroky a predovšetkým zjednotiť čo najviac podkladov týkajúcich sa firmy, produktov, služieb, referencií a všetkých informácií, ktoré sa majú na webe objaviť.
Celým procesom spolupráce Vás bude sprevádzať náš projektový manažér, ktorý zaistí hladký priebeh realizácie. Kompletný projekt nového webu s Vami preberie na osobnej schôdzke alebo formou konferenčného hovoru alebo video callu.
Predstavíte nám svôj projekt a poviete nám, čo od nového webu očakávate. My navrhneme ideálne riešenie. Dohovoríme sa tak na rozsahu a technickom spracovaní.
V ďalšom kroku sa zameriavame na analýzu rozsahu webu - sitemapu (mapu stránok), ktorá určí celkový počet typových (vzorových) stránok. Keďže nie je možné bez podrobnejšieho zadania určiť koncovú cenu projektu vždy sa snažíme analyzovať rozsah webu (počet stránok, kategórií, kontaktných formulárov atd.) a vytvoriť tak jednoduchú a prehľadnú štruktúru stránok pre intuitívnu navigáciu návštevníkov (UI/UX). Samotná analýza určí rozsah webu a technickú zložitosť, čo má vplyv na cenu a termín realizácie nového webu.
Hlavným ukazovateľom ceny nového webu je jeho rozsah - mapa webu. Predovšetkým sa jedná o celkový počet typových stránok, ktoré musí grafik navrhnúť, kóder nastylovať a programátor napojiť na redakčný systém.
V prípade zníženia celkového rozsahu, cena automaticky klesá, ale naopak jeho rozšírenie môže mať vplyv na konečnú cenu webu. Z tohto dôvodu doporučujeme prvú fázu projektu, ktorou je analýza rozsahu webu nepodceniť a aktívne sa jej venovať.
ROZSAH CENOVEJ PONUKY WEBU
- Analýza projektu
- Sitemapa / Návrh mapy webu
- Wireframe / Návrh interaktívnej štruktúry webu
- Grafický návrh homepage
- Grafický návrh vnútorných stran
- Grafický návrh responzívy
- HTML/CSS kódovanie
- Programátorské práce
- Napojenie 321 CMS redakčného systému
- Plnenie obsahu webu
- Sprevádzkovanie webu na serveri
Po odsúhlasení cenovej ponuky Vám zašleme návrh zmluvy o dielo vrátane príloh obsahujúcich špecifikáciu diela, časový harmonogram, jednotlivé termíny a technickú špecifikáciu.
Pri podpise zmluvy Vám bude automaticky vygenerovaná proforma faktúra vo výške 1/3 z celkovej čiastky projektu. Dňom úhrady štartuje realizácia nového webu. Pri nevyužití grafického návrhu alebo ukončení projektu je úhrada platby 1/3 nevratná a je braná ako skicovné.
Kompletná komunikácia i jednotlivé termíny sú detailne archivované v našom projektovom systéme, ku ktorému máte neustály prístup. Prostredníctvom intranetového systému môžete s nami komunikovať, zdieľať podklady a zadávať jednotlivé korektúry.
Základom úspešnej realizácie každého projektu je zhromaždenie všetkých potrebných podkladov, medzi najdôležitejšie patrí:
- firemné logo v krivkách
- logo manuál
- logá partnerov
- kompletné textové podklady (txt. doc.)
- obrázky, fotografie a dokumenty na stiahnutie (1920px)
- videá
Všetky podklady, ktoré z Vašej strany neobdržíme si radi zaistíme sami.
Iba upozorňujeme, že dodatočne predané podklady a zmeny obsahu môžu mať vplyv na termín dokončenia, ale i na konečnú cenu projektu
V nadväznosti na predanie podkladov sa pustíme do podrobnej analýzy projektu. Obvykle se zameriavame na:
- analýzu podkladov / rozsahu
- analýzu stávajúceho riešenia
- analýzu prístupnosti
- analýzu cieľovej skupiny
- definíciu konverzie / konverzné cesty
- analýzu konkurencie
Ďalej analyzujeme dáta z Google analytics a heat mapy.
Z výsledkov analýzy navrhneme ideálnu štruktúru webu (schéma - pavúkový rozkres mapy stránok), ktorá bude definovať celkový rozsah nového projektu a hlavného menu. Po odsúhlasení štruktúry sa púšťame do prípravy interaktívneho dráteného modelu.
Aby sa splnili požadované konverzné ciele je nutné navrhnúť ideálnu štruktúru nového webu.
To všetko sa musí premyslieť skôr, ako sa pustíme do grafického návrhu. Významnou prednosťou tejto aktivity je fakt, že v drátenom modeli je možné veľmi jednoducho vykonávať zmeny, keďže sa jedná o funkčný interaktívny prototyp webu (funkčný web bez grafiky).
Grafický návrh webu obsahuje kompletné spracovanie grafického designu, obsahuje 3 originálne homepage. Z vybraného favorita vychádza základný grafický štýl pre ďalšie stránky, návrh bannerov a doprovodných symbolov, prehľad fotografií, produktov a výrobkov, úprava zaslaných podkladov a veľkosti fotografií, úprava veľkosti a farebnosti logotypov.
- Grafický návrh homepage
/ korektúry / odsúhlasenie
- Grafický návrh vnútorných strán
/ korektúry / odsúhlasenie
- Grafický návrh ikon, kontaktných formulárov
/ korektúry / odsúhlasenie
- Grafický návrh responzívneho designu
/ korektúry / odsúhlasenie
Po odsúhlasení grafického designu prichádza na radu frontend kódovanie, čo v praxi znamená rozpohybovanie grafiky do interaktívnej podoby. Táto časť je časovo najnáročnejšia.
Kódovanie je optimalizované pro tieto vyhľadávače:
Súčasťou sú i knižnice Bootstrap, Media Queries, JavaScript, Framework jQuery
Zahŕňa sprevádzkovanie kontaktných formulárov a špeciálnych technických vychytávok na mieru každému webu.
Redakčný systém je nástroj, ktorý slúži na správu obsahu a tvorbu webových stránok alebo blogu. Redakčné systémy sa používajú taktiež na správu príspevkov, novinek, diskusií, produktov, dokumentov, komentárov, publikovanie obrázkov alebo videí, prípadne je možné v rámci redakčného systému určovať práva jednotlivým užívateľom.
Keďže sa jedná o software vyvinutý našimi programátormi, sme schopní CMS upraviť a prispôsobiť Vašim požiadavkám.
Viac informácií ohľadom funkčnosti nájdete na www.321web.cz
Akonáhle je web napojený na CMS redakčný systém môžeme začať s plnením obsahu vrátane dokumentov na stiahnutie a všetkých dôležitých informácií. Predvyplníme vám aj stránku GDPR vrátane dôležitých právnych náležitostí.
Predposledným krokom pri realizácii nového webu je vytvorenie mobilného - responzívneho designu, ktorý zaručuje optimálne zobrazenie webových stránok na rôznych zariadeniach (mobilné telefóny, tablety ai.).
S responzívnym designom sa musí pracovať už pri grafickom návrhu webu, kde sa určia prioritné elementy k zobrazeniu na menších obrazovkách.
Akonáhle je web úspešne dokončený začínáme s testovacou prevádzkou na našich serveroch. Zameriavame sa na funkčnosť, intuitívnu navigáciu a nastavujeme dôležité konverzné a sledovacie kódy pre rozsiahlejšiu analytiku.
Ďalej optimalizujeme rýchlosť načítavania, upravujeme veľkosť obrázkov s prevodom na formát WebP a pripravujeme web na sprevádzkovanie na dopredu vybranom serveri.
Zo skúseností doporučujeme zhromáždiť všetky prístupy už pred zahájením realizácie. Vypátrať vlastníka domény vrátane prihlasovacích údajov na server býva často časovo náročné. Prosíme o zaslánie prístupov na FTP server vrátane MySQL databázy. Pri zriaďovaní profesionálneho hostingu a nových domén doporučujeme využitie služieb www.onebit.cz
Dostupnosť voľnej domény môžete jednoducho dohľadať na www.domena.czV prípade potreby zálohujeme starý web.
Nový web pustíme do sveta na (staro)novej doméne. Stránky aj zaindexujeme pre vyhľadávače Google a Zoznam.
Skontrolujeme, či všetky meracie a analytické kódy fungujú a posielajú dáta tak, ako majú.
Pri vašej plnej spokojnosti s novým webom vystavujeme finálnu faktúru (poslednú tretinu) z celkovej čiastky projektu.
Vďaka službám Google Maps Vám ponúkame možnosť vytvorenia vlastnej Google mapy, ktorá bude zodpovedať grafickému a farebnému riešeniu Vášho nového webu. Mapy, okrem prispôsobenia vzhľadu, ďalej umožňujú i umiestnenie interaktívnych bodov na mape.
Napríklad je možné pomocou rôznych ikon vyznačiť na mape Vašich zákazníkov, partnerov, dodávateľov apod. Body záujmu na mape sa vkladajú pomcou GPS bodov, môžete tak označiť presné miesta. Napríklad sídlo Vašej firmy.
Call to action prvky - teda tlačidlá "Mám záujem o" a "Chcem" sú najdôležitejšie nástroje k vytvoreniu zákazníckej konverzie. A teda aj hlavným zmyslom pri tvorbe nového webu. Aby boli tlačidlá funkčné a čo najefektívnejšie plnili svôj účel - veľmi záleží na ich farebnosti, kontraste k pozadiu, umiestnení, zdelení atd.
Tlačidlá obvykle smerujú do objednávkového formulára, ktorý umožní zákazníkovi objednať službu, prípadne zistiť viac informácií.
Niekedy sú však weby iba prezentačné, takže call to action prvky pre Vás nemajú význam. Alebo by ste naopak kapacitne nezvládali na konverzie zákazníkov adekvátne reagovať. Neváhajte nám preto zdeliť, aký účel potrebujete, aby call to action prvky plnily.
Responzívny design zaručuje optimalizované zobrazenie webových stránok na rôznych zariadeniach (mobilné telefóny, tablety ai.) S responzívnym designom sa musí počítať už pri grafickom návrhu webu, kde sa určia prioritné elementy k zobrazeniu na menších obrazovkách.
Redakčný systém je software, ktorý slúži pre správu obsahu a tvorbu webových stránok alebo blogu. Redakčné systémy sa používajú aj pre správu príspevkov, diskusií , produktov, dokumentov, komentárov, pre publikovanie obrázkov alebo videí, prípadne je možné v rámci redakčného systému určovať práva jednotlivým užívateľom.
Medzi najčastejšie redakčné systémy webových stránok patrí Wordpress, Joomla, Drupal a Wix.
Súčasťou našich webov môže byť redakčný systém, ktorý slúži k jednoduchej správe obsahu a štruktúry webu. Systém je navrhnutý s ohľadom na jednuché a intuitívne ovládanie, preto i počítačový laik dokáže so systémom pracovať.
Keďže sa jedná o software vyvinutý našimi programátormi, sme schopní CMS upraviť a prispôsobiť Vašim požiadavkám.
Video návod ako používať redakčný systém nájdete tu.
Jazykové mutácie webu slúžia na korektný preklad požadovanej jazykovej verzie stránok. Súčasťou prekladu a jazykovej mutácie webu (multijazyčnosť) je preklad url adries, kontaktných formulárov, ale aj pomenovanie všetkých obrázkov a dostupných súborov na webe (vrátane vyplnenia title a alt).
Úspešne sme vytvorili a optimalizovali desiatky jazykových mutácií pre svetové vyhľadávače v angličtine, nemčine, ruštine, francúzštine, taliančine a ďalších jazykoch sveta.
Jazykové mutácie vytvárame na samostatnej doméne. Napr.: http://www.xyz.com/ Vrátane preklopenia redakčného systému s kompletnou funkčnosťou a úpravou zdrojového kódu ( i URL adries) pre daný jazyk.
Z hľadiska spracovania zákazky je postup nesledujúci: vytvorenie kompletného webu v jednom jazyku, spustenie webu, následné vytvorenie jazykykových mutácií, vzájomné prepojenie všetkých webov.
Používate k propagácii na internete sociálne siete? Ak máte založené profily, ponúkame Vám možnosť prepojenia webu s Vašimi účtami.
Ak sociálne siete aktívne nepoužívate, ale máte záujem o prepojenie...
Štandardne Vám v rámci tejto služby ponúkame založenie firemného facebookového účtu so základným nastavením stránky a naplnením obsahu v grafickom štýle nového webu = úvodný obrázok, profilový obrázok a niekoľko príspevkov.*
*V prípade záujmu o aktívne používanie Vášho firemného profilu na Facebooku nastavíme správcom účtu oprávnenú osobu z Vašej firmy - následný obsah si už môžete pridávať a spravovať sami.
Sledovací kód Google Analytics umožňuje analyzovať chovanie návštevníkov a ich pohyb, dĺžku ich zotrvania na webe atd. Pomocou Google Analytics môžete aj sledovať nárast návštevnosti súvisiaci s novým webem a SEO optimalizáciou.
Ak už máte existujúci web s vlastnou doménou, pravdepodobne už máte aj založený Google Analytics účet a Váš sledovací kód meria návštevnosť a chovanie zákazníkov na webe. V rámci redesignu stávajúceho webu je zaistené plynulé pokračovanie tohto merania.
V prípade úplne nového webu (na novo-vzniknutej doméne) dôjde k založeniu nového Google Analytics účtu a nahraniu sledovacieho kódu na stránky webu. Vy sami určíte, kto budú osoby s oprávneným prístupom k tomuto účtu.
UX užívateľská skúsenosť je to, ako sa návštevník na vašom webe cíti. Keď na prvý pokus vie, kadiaľ vedie cesta k nejakému cieľu. Či už je to získanie informácií, nákup na e-shope alebo rezervácia ubytovania. Užívateľská prístupnosť nie je na prvý pohľad viditeľná, ale je zásadná pre návštevníka, či na webe dokončí to, kvôli čomu na web prišiel.
Príklady zlého UX designu
UI Užívateľské rozhranie, to je to, čo vníma návštevník na prvý pohľad. Farby, rozloženie prvkov na stránke, tlačidlá, animácie apod. Sú to všetky prvky na webe, ktoré by mali byť v určitej harmónii, ktorá bude pre návštevníka príjemná a zapamätateľná. Preto je ideálne zamyslieť sa nad vizuálnou identitou značky, s ktorou sa pracuje naprieč celou firmou od vizitek, cez web až po emailing.
Príklady zlého UI designu